Debreczeni Kati és Malcolm Bilson mesterkurzusának záró hangversenye

2014. február 15. 16.00-18.00

Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Debreczeni Kati és Malcolm Bilson mesterkurzusának záró hangversenye A Zeneakadémia saját szervezésű programja

A kurzuson részt vett kamaracsoportok fellépésével

-;-
Debreczeni Katalin - vagy ahogyan világszerte ismerik: Kati Debretzeni - Erdélyben született, és 15 éves korában vándorolt ki Izraelbe.Hegedülni Ora Shiran mellett tanult Tel Avivban, majd érdeklődése a barokk hegedű felé fordult. A hangszer mesterfogásait Londonban Catherine Mackintosh és Walter Reiter mellett sajátította el.Jelenleg az English Baroque Soloists (J. E. Gardiner) és a Orchestra of the Age of Enlightenment (F. Bruggen, S. Rattle, V. Jurowski, I. Fischer) vezetője és gyakori szólistája. Hegedűjátéka számos díjnyertes kiadványon hallható. Több együttest igazgat Izraelben, Lengyelországban, Norvégiában, Izlandon és az Egyesület Királyságban, valamint barokk hegedűt oktat a hágai Royal Conservatory of Music kurzusain.Malcolm Bilson zongoraművész a régizenei mozgalom egyik úttörőjeként az 1970-es évek elején kezdte Haydn, Mozart, Beethoven Schubert műveit XVIII-XIX. századi zongorákon játszani. Azóta fáradhatatlanul dolgozik azon, hogy a fortepiano visszakerüljön a koncertek repertoárjába és a lemezkiadók is nyissanak a régizene irányába. Ezek eredménye számos kiváló felvétel lett. Bilson nevéhez fűződik a három legfontosabb teljes Mozart zongorarepertoár lemezre vétele, a Deutsche Grammophon Archiv rögzítette a zongoraversenyeket (km. John Eliot Gardiner és az English Baroque Soloists), a Nonesuch Records a zongora-hegedű szonátákat (km. Sergiu Luca), míg a szóló zongoraszonátákat a magyar Hungaroton kiadó. Ugyancsak a Hungaroton vállalkozása volt 2003-ban Schubert összes, a befejezetlen szonátákat is tartalmazó zongoraszonáta sorozatának korabeli hangszereken előadott felvétele. 2005-ben jelent meg Bilson tolmácsolásában a Claves kiadó gondozásában egy CD Haydn szonátákkal, majd 2008-ban egy angol korabeli hangszeren elsőként rögzítette Haydn, Dussek és Cramer műveit a Bridge kiadó jóvoltából. Bilson 1968 óta tanít a Cornell Egyetem Zenei tanszékén, vendégprofesszori státuszt élvez a rochesteri Eastman School of Music ill. a budapesti Liszt Ferenc Zeneakadémia Régizene Tanszékén. Rendszeresen tart fortepiano mesterkurzusokat, valamint előadásokat és hozzájuk kapcsolódó szólókoncerteket a világ számos pontján. 2005-ben egy oktatófilmet készített „Knowing the Score” címmel, melyben azt a kérdést feszegeti, hogy valóban tudjuk-e, mit jelentenek a klasszikus mesterek kottáiban szereplő notációk, instrukciók. A sorozat második lemeze 2011 szeptemberében jelent meg „Performing the Score” címmel, mely az első lemez fő mondanivalóján továbblépve azt járja körül, hogy ha már értőn olvassuk a kottát, hogyan tudjuk mindezt átültetni az előadásmódba (www.malcolmbilson.com). Malcolm Bilson az Amerikai Tudományos és Művészeti Akadémia tagja, a Bard College tiszteletbeli doktora, 2006 óta a James Smithson Bicentennial Medal kitüntetés birtokosa.

de:Tickets:

A koncertre díjtalan belépő igényelhető a Zeneakadémia jegypénztárában.