Dante-kiállításunk a római Szent Cecília Konzervatóriumba költözött
A múzeum három kollégája, Bodrogai Dóra, Halász Krisztina és Peternák Anna készítette azt a tablókiállítást, amelynek magyar-angol nyelvű változatát a Zeneakadémia Átriumában lehet megtekinteni, olasz-angol nyelvű változata pedig a Római Magyar Akadémia és az albanói Palazzo Lercari után most a Szent Cecília Konzervatóriumban látogatható.
A múzeum három kollégája, Bodrogai Dóra, Halász Krisztina és Peternák Anna készítette azt a tablókiállítást, amelynek magyar-angol nyelvű változatát a Zeneakadémia Átriumában lehet megtekinteni, olasz-angol nyelvű változata pedig a Római Magyar Akadémia és az albanói Palazzo Lercari után most a római Szent Cecília Konzervatóriumban látogatható, a két római intézmény közös szervezésében. A megnyitóra január 26-án került sor, Herczog János zenetörténész vezetésével, a kiállítás február 25-éig marad a Konzervatóriumban.
Balról jobbra: Cecilia Campa, a Conservatorio di Santa Cecilia tanára; Carla Conti, a Conservatorio di Santa Cecilia tanára; Kudar Gábor, a Római Magyar Akadémia igazgatója; Komlóssy Gyöngyi, a Római Magyar Akadémia tudományos és kulturális titkára; Roberto Giuliani, a Conservatorio di Santa Cecilia igazgatója; Johann Herczog (Herczog János), a Fondazione Giovanni Pierluigi da Palestrina művészeti igazgatója; Antonella Ceravolo, a Conservatorio di Santa Cecilia tanára; Alessandra Torchiani, a Conservatorio di Santa Cecilia tanára; Maura Pansini, a Conservatorio di Santa Cecilia tanára; Maria Giuliana Tucci, a Conservatorio di Santa Cecilia tanára
Liszt tevékenysége több szálon kapcsolódott a Szent Cecília Akadémiához, a mai Konzervatórium elődjéhez. Amikor 1839 tavaszán Rómában járt, zongoraművészi érdemeiért a Szent Cecília Akadémia tiszteletbeli tagjává választotta. Miután 1861-ben Rómában telepedett le, Liszt élete végéig az Akadémia aktív tagjaként és tanácsosaként dolgozott a római koncertélet és zenei oktatás fejlesztésén. A szintén Rómában található Dante Termet a Dante-szimfóniával avatták fel 1866-ban.
Az „Egyre mélyebbre merülök Dante sötét erdejében…” című tárlat Liszt és Dante művészi kapcsolatát mutatja be. Liszt, ahogy a 19. században sokan mások, egész életén át nem tudta kivonni magát Dante művészetének hatása alól, és ez a hatás életművében számos ponton tetten érhető. Jelen kiállítás nemcsak Liszt Dante iránti érdeklődéséről és Dante-témájú kompozícióiról szól, hanem kontextust is teremt a témának: bemutatja az olasz költő életét, művészetét, és röviden tárgyalja a 19. századi „Dante-mániát” néhány (Liszthez is köthető) példa segítségével.